وبلاگ

مقایسه پیچ و مهره گالوانیزه گرم و سرد

پیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات کاربردی در صنایع مختلف شناخته می‌شوند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این نوع پیچ و مهره‌ها در دو مدل اصلی به تولید می‌رسند که به آن‌ها گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد گفته می‌شود. احتمالاً شما نیز با این پرسش روبرو شده‌اید که تفاوت اصلی این دو مدل به خصوص مربوط به چه مواردی است؟ آیا می‌توان آن‌ها را به جای یک‌دیگر مورد استفاده قرار داد؟ با پیچ و مهره پریزاد همراه باشید تا به این پرسش‌های مهم پاسخ دهیم.

گالوانیزه گرم

پیش از هر چیز بهتر است با مفاهیم گالوانیزه گرم و سرد بیشتر آشنا شویم. پیچ و مهره گالوانیزه گرم در یک محلول با دمای بسیار بالا پوشش‌دهی می‌شوند و به همین دلیل است که چنین نامی را برای آنان انتخاب کرده‌اند. در این حالت، یک لایه کاملاً مناسب از روی دور تا دور پیچ و مهره را به طور کامل می‌گیرد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید دمای مورد نیاز محلول روی به منظور تولید پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم، بیش از چهارصد درجه سانتی‌گراد است. به کارگیری از این روش جهت تولید انواع پیچ و مهره را می‌توان به سال‌ها پیش ارتباط داد. با گذشت زمان، ترکیب محلول مورد استفاده جهت پوشش‌دهی دچار تغییرات شده، اما ساختار کلی این نوع پیچ و مهره‌ها تفاوت خاصی پیدا نکرده است.

گالوانیزه سرد

به منظور تولید پیچ و مهره گالوانیزه گرم نیز باید آنان را وارد یک محلول روی کنیم، اما پیش از این اقدام لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشیم. درست قبل از غوطه ور کردن پیچ و مهره‌ها در درون محلول روی، لازم است یک با ضخامت کم از همین ماده بر روی پیچ و مهره‌ها قرار بگیرد. همین امر به ظاهر ساده، می‌تواند سطح این محصولات را کاملاً یکنواخت و سیقلی کند. گالوانیزه سرد نیز همانند گالوانیزه گرم سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت‌های گوناگونی در سراسر جهان از آن بهره می‌برند. در واقع اکثر برندهایی که در زمینه تولید پیچ و مهره به صورت گالوانیزه گرم مشغول به کار هستند، از فناوری گالوانیزه سرد نیز بهره می‌برند تا بتوانند محصولات قابل قبولی را در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار دهند.

بیشتر بدانید: اسکلت پیچ و مهره‌ در ساختمان سازی

پیچ و مهره گالوانیزه سرد

تفاوت‌های پیچ و مهره گالوانیزه گرم و سرد

اکنون که با ماهیت کلی پیچ و مهره‌های گالوانیزه سرد و گرم آشنا شدید، بهتر است به تفاوت‌های این دو محصول نیز اشاره‌ای داشته باشیم. بدین منظور، لازم است پارامترهای گوناگونی همچون روش تولید، میزان خوردگی، قیمت و کاربرد به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند. تنها در چنین شرایطی می‌توان یک مقایسه منصفانه بین دو مدل پیچ و مهره گالوانیزه داشت. برای خرید پیچ و مهره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تفاوت در روش تولید

اولین تفاوت مهمی که در این محصولات به چشم می‌خورد به روش تولید آن‌ها ارتباط دارد. همان‌طور که در بخش‌های پیشن گفته شد، جهت تولید پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم به یک محلول از روی با دمای بالا نیاز داریم که باید به دقت تهیه شده باشد. این در حالی است به منظور استفاده از گالوانیزه گرم باید از روش‌های الکتروشیمیایی کمک بگیریم. همین موضوع منجر به ایجاد تغییرات ساختاری در هر یک از این محصولات شده است. نمی‌‌توان بیان کرد که از بین دو روش گفته شده کدام یک مناسب‌تر محسوب می‌شود، زیرا هر یک از آن‌ها دارای مزایای مختص به خود هستند. با توجه به موارد مذکور می‌توان بیان کرد که پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم و سرد از نظر روند تولید با هم فرق دارند.

تفاوت در میزان خوردگی

گزینه دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کرد، تمایز در میزان خوردگی پیچ و مهره گالوانیزه گرم در مقابل پیچ و مهره گالوانیزه سرد است. به طور معمول، پیچ و مهره‌هایی که به وسیله فرایند گالوانیزه گرم تولید می‌شوند از مقاومت بیشتری در برابر خوردگی برخوردار هستند. دلیل این موضوع را می‌توان به وجود چندین لایه مختلف از روی بر سطح آن‌ها ارتباط داد. این در حالی است که گالوانیزه سرد تنها شامل یک لایه نازک از روی می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان جهت مواجه با خوردگی به آن اطمینان داشت. البته این امر به معنای مناسب نبودن پیچ و مهره گالوانیزه گرم نیست و تنها به عنوان یک تفاوت باید به آن اشاره شود.

پیچ و مهره گالونیزه گرم

تفاوت در قیمت پیچ و مهره گالوانیزه سرد و گرم

موضوعی که همواره مورد بحث کاربران بوده است، تفاوت میان قیمت پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم و پیچ و مهره‌های ساخته شده به وسیله فرایند گالوانیزه سرد است. در حال حاضر، پیچ و مهره‌هایی که به وسیله روند گالوانیزه گرم تولید می‌شوند از قیمت بیشتری نسبت به رقیب خود برخوردار هستند. دلیل اصلی این موضوع را می‌توان پیچیده بودن روند تولید این محصولات دانست. در واقع یک شرکت تولیدکننده باید زمان بیشتری را صرف تولید پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم کند، در حالی که پیچ و مهره‌های گالوانیزه سرد روند تولید ساده‌تری دارند و هزینه کمتری را به برند مربوطه تحمیل می‌کنند. مجموع این موارد در کنار هم باعث شده است تا با محصولاتی که از نظر قیمتی متفاوت هستند روبرو باشیم.

بیشتر بخوانید: معرفی 10 پیچ پرکاربرد

تفاوت در کاربرد پیچ و مهره گالوانیزه سرد و گرم

چنانچه قصد دارید از پیچ و مهره‌های خریداری شده در محیطی استفاده کنید که به صورت مداوم در معرض آسیب‌های فیزیکی و مکانیکی قرار دارد،‌ مدل گالوانیزه گرم انتخاب بهتری برای شما محسوب می‌شود. این مدل به خصوص می‌تواند در مقابل چنین آسیب‌هایی مقاومتی عالی از خود نشان دهد. پیچ و مهره‌های گالوانیزه سرد در مواردی کاربرد دارند که به دنابل انعطاف‌پذیری هستیم.

با توجه به این نوع تفاوت‌ها می‌توان به این نکته دست یافت که هر دوی این محصولات دارای ویژگی‌های مثبتی هستند و به همین دلیل است که مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند. مهم آن است که در زمان خرید، کاربرد مدنظر خود از پیچ و مهره را به یاد داشته باشید.

سخن پایانی

به جرأت می‌توان بیان کرد که پیچ و مهره گالوانیزه نقشی اساسی در صنایع مختلف دارد و بدون آن نمی‌توان اکثر پروژه‌های عمرانی به پیش برد. امروزه این محصول در دو نمونه سرد و گرم عرضه می‌شود که هر یک از آن‌ها دارای مزایای مختص به خود هستند. در این متن به مقایسه پیچ و مهره گالوانیزه گرم و سرد پرداختیم و از این سخن گفتیم که هر کدام از آن‌ها به چه شکل تولید می‌شوند. برای خرید انواع پیچ و مهره به پیچ فروشی های معتبر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *