وبلاگ

پیچ و مهره گالوانیزه گرم

پیچ و مهره گالوانیزه گرم

طی چند سال فعالیتم در حوزه عرضه پیچ و مهره، کالایی به محبوبیت پیچ و مهره گالوانیزه گرم ندیدم. علت محبوبیت این وسیله چیست؟ چرا کاربران به استفاده از این کالا علاقه زیادی نشان می دهند؟ به صورت کلی، گالوانیزه گرم از جمله تکنولوژی های نوین و خاصی به حساب می آید. که می تواند یک پوشش مقاوم در برابر خوردگی برای پیچ و مهره ایجاد نماید. این پوشش با ارزش، روند انجام فعالیت های مختلف را متحول خواهد کرد. در این صفحه، پیچ و مهره پریزاد تجربیات خود در رابطه با نحوه استفاده از سیستم های گالوانیزه گرم را با شما به اشتراک می گذارد. پس با ما همراه شوید.

گالوانیزه گرم چیست؟

بیایید کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم شروع کنیم: گالوانیزه گرم چیست؟ به صورت کلی، کارشناسان فرآیند ها و تکنیک های مختلفی را برای ایجاد پوشش محافظ در یک پیچ و مهره مورد استفاده قرار می دهند. گالوانیزه گرم یکی از همین فرآیند های مهم به حساب می آید که به صورت مستقیم روی بازدهی و قدرت عملکرد پیچ و مهره تاثیر می گذارد. زمانی که ما پوششی از فولاد را برای ایجاد حفاظت در برابر خوردگی یا غیره روی یک پیچ و مهره اعمال کنیم، این تکنیک مورد استفاده قرار گرفته است.

در نظر داشته باشید که این پروسه روی مقاومت کلی پیچ و مهره تا حد قابل توجهی تاثیر گذار بوده و همین مسئله هم باعث شده تا کاربران به استفاده از آن علاقه زیادی نشان دهند. این تکنیک معمولا سطح مقاومت در برابر خوردگی را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. در نظر داشته باشید که استاندارد های ویژه ای همچون ASTM توانسته اند طی چند سال اخیر، این فرآیند را تا حد قابل توجهی ارتقا دهند.

بیشتر بدانید: شیار پیچ و انواع آن

پیچ گالوانیزه گرم

پیچ و مهره گالوانیزه گرم چه ساختاری دارد؟

پیچ و مهره گالوانیزه گرم ساختار ویژه ای دارد. شکل گیری و تولید این کالا در سطح فولاد، یک نوع واکنش متالورژیکی به حساب می آید. طی این پروسه، دو فلز روی و آهن با یکدیگر ترکیب شده و لایه های سختی در سطح پیچ و مهره ایجاد می نمایند. بیرونی ترین لایه را با نام Eta علامت گذاری می کنیم. زمانی که ما پیچ و مهره را از زینک خارج کنیم، Eta تشکیل می شود. این لایه با استفاده از زینک یا روی ایجاد شده و یک سختی فوق العاده را در اختیار شما قرار می دهد. در نظر داشته باشید که ضخامت این لایه و لایه های زیرین، بر اساس شرایط و نیاز های شما متغیر خواهد بود. لایه های زیرین به ترتیب Zeta، Delta و Gamma نامیده می شوند.

کاربرد های پیچ و مهره گالوانیزه

البته که کاربرد های متنوعی را می توان برای پیچ و مهره گالوانیزه گرم در نظر گرفت. این محصول در پروژه های زیادی مورد استفاده قرار گرفته و همین مسئله هم باعث شده تا کاربران به خرید آن علاقه زیادی نشان دهند. معمولا در قطعاتی که در مجاورت فرسایش شدید هستند و با عواملی همچون نور، رطوبت، گرما، سرما، باد و غیره سر و کار دارند، از این پروسه استفاده می شود. در نظر داشته باشید که گالوانیزه گرم عمر طولانی داشته و با استفاده از آن شما می توانید تا چندین سال همه نیاز های پروژه خود را رفع کنید. در مناطق عادی، طول عمر این کالا تا 80 سال هم می رسد!

بررسی فرآیند تولید این پیچ و مهره

کارشناسان برای تولید و ساخت پیچ و مهره گالوانیزه گرم باید یک سری مراحل خاص را پشت سر بگذارند. اولین مرحله به شستشو مربوط است. در این مرحله همه چربی ها و زنگ زدگی های موجود روی پیچ و مهره، به صورت کامل نابود می شود. پس از آن نوبت خشک کردن می رسد. ورود قطعات خیس به مایع مذاب، منجر به ایجاد انفجار خواهد شد. در مرحله سوم، کارشناسان نسبت به ایجاد پوشش روی پیچ و مهره اقدام می نمایند. آنها در این مرحله مواد را روی وان مذاب روی قرار می دهند. ابعاد وان می تواند متفاوت باشد. بسته به نیاز های پروژه، این عدد تغییر می کند. معمولا دمای وان یکسان بوده تا یک پوشش یکدست ایجاد شود.

مهره گالوانیزه گرم

پس از وان، نوبت به سانتریفیوژ می رسد. پوششی که ایجاد شده است، رزوه پیچ و مهره را نیز به خود درگیر می کند. در این شرایط، با استفاده از سانتریفیوژ، شما می توانید مشکل را تحت کنترل در آورید. در آخرین مرحله، کارشناسان پیچ و مهره گالوانیزه گرم را در وان آب قرار می دهند. این وان به گونه ای طراحی شده تا واکنش شیمیایی آهن و روی را به صفر برساند. با دنبال کردن این مراحل، تولید کننده پیچ و مهره گالوانیزه گرم را تولید میکند.

همچنین بخوانید:استیل ضد زنگ و فولاد کربن، مقایسه‌ای جامع و بی‌طرف

نکات مهم برای خرید پیچ و مهره گالوانیزه گرم

یک سری نکات خاص هم هستند که با توجه به آنها، شما می توانید پروسه خرید پیچ و مهره گالوانیزه گرم را در بهترین حالت ممکن طی کنید. در اولین مرحله، شما باید به نیاز های پروژه خود توجه داشته باشید. این نیاز ها روند خرید پیچ و مهره را تحت تاثیر قرار خواهند داد. در مرحله بعد، شما باید بودجه را مشخص کنید. قطعا هزینه ای که شما باید برای پیچ و مهره با پوشش های مختلف پرداخت نمایید، با یکدیگر یکسان نمی باشد. بهتر است کمی در این زمینه تحقیق داشته باشید و در صورت نیاز، با تیم های خبره و کارشناسان فعال متین بولت در زمینه ارائه مشاوره تخصصی تماس بگیرید. با این کار شما می توانید احتمال بروز مشکل را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

پروسه خرید پیچ و مهره گالوانیزه گرم باید بر اساس نیاز ها و شرایط شما دنبال شود. با خرید یک کالای کم کیفیت که برای پروژه بازدهی مطلوبی ندارد، شما با مشکلات و چالش های گسترده ای در این زمینه مواجه خواهید شد. لازم به ذکر است که مدل های مختلف پیچ و مهره به کار رفته در پروژه های ساختمان سازی، می توانند روند انجام فعالیت های مختلف را تحت تاثیر خود قرار دهند. خوشبختانه محصولاتی که به صورت گالوانیزه تولید می شوند، هم طول عمر زیادی دارند و هم در پروژه های متنوعی به کار می روند. در نتیجه، برای استفاده از آنها شما با هیچ مشکل یا چالشی مواجه نمی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *